Friday, March 25, 2011

Penat dalam pencarian, gagal dalam menemukan...

Hujan lebat mula mencurah di Puncak Perdana,
bersama dengan rentetan tangisan yang tiada berpenghujung...

dulu aku pernah berkata,
tiada kata cinta yang akan diungkapkan lagi,
tapi aku berdusta pada hati ini,
kerana aku masih perlukan itu dan ini...

terkadang aku terasa ingin bertemu
dengan apa yang dikatakan 'putus asa'.
namun hati ini masih kuat...

terlalu ramai yang aku temui,
namun tiada yang berbeza dari yang sebelum ini...
tiada niat terlintas dihati
untuk meraih cinta kembali,cukuplah melihat dia bahagia kini,
bersama insan yang dia cintai...

malam ini aku terfikir lagi,
menga harus aku jatuh hati,
walaupun jawapan itu pasti,
dia tetap akan pergi,
berlalu tanpa pengganti,
yang sudi bertamu dihati..

larikan hati ini.
agar tidak bertemu dengan insani,
yang tidak pernah menangisi,
sesuatu yang dinamakan cinta sejati...

(hamba mendengar luahan hati sahabat yang tidak pernah penat mencari cinta. semoga kau bertemu akhirnya)


Salam Seni...

2 comments:

hamba Allah said...

penat dalam pencarian...akhirnya kecundang jua dalam menemukan pencarian itu...apa erti nya,jika pencarian itu sia2 ...tidak di hargai...bermacam2 pertanyaan ,persoalan yg ditanya namum masih diam membisu...akhirnya pencarian itu terjawab dgn japn yg mengecewakan.....apa erti nya semua ini...adakah patut aku terus mencari...tidak...aku penat...

Unknown said...

kau teruskanlah mencari dan kadangkala berhenti utk menanti...insyaAllah,kebahagiaan itu milikmu..aku juga begitu...disaat aku berhenti dan menanti, terasa hati ini hampir mati.kututup pintu hati agakr xkering dek kemarau kekecewaan..akhirnya,dia yg dtg kini..mmbuka hati dan terus mncintai..