Monday, March 23, 2009

Hamba pencinta yang setia,tetapi dimana kesetiaan untuk hamba?

Bukan satu hari,bukan satu bulan,tapi hampir 8bulan hamba menanti dia...
Bukan sekali,bukan dua kali,tapi sudah tiga kali dia permainkan hamba,
permainkan hati dan perasaan hamba...

Hamba tahu hamba mudah didekati,mudah memahami,
tapi ini bukan peluang untuk seorang perempuan semulia dia dihati hamba mempermainkan hamba...

Dia seolah memberi hamba harapan,
seperti ingin tapi tak ingin...

Untuk apakah kau mendampingi aku,kau mendekati aku,mengatakan kau memahami aku,sedangkan dihati kau tiada satu sudut pun untuk aku bertakhta...

Setelah dua kali kita berselisih faham,kau beri akum peluang ketigasedangkan kedua-due kali itu bukan aku yang menimbulkan konflik.
Aku melangkah ke semester ini dengan harapan dapat menjadi diri yang baru,tapi sayang...

Kau mendekati aku semula,seolah memberi harapan,
seperti ingin tapi tak ingin...

Dan kini,disaat ku mula mengharapakan mu,
kau lukakan aku,kau tinggalkan aku tanpa salam pengunduran dirimu...
sebaliknya aku yang menangis sendiri dek kecewa dipermainkan lagi...

Kini aku masih memberi kau peluang untuk mengubati luka ku.
Tapi jika kau mengharapkan aku datang balik kepada kau,
MAAF,aku sudah tidak mampu untuk berbuat begitu dengan mu lagi...

Aku bisa memaafkan mu,tapi hamba tak bisa memohon maaf dari mu...
Jauhilah hamba jika dikau bukan untuk hamab,
dekatilah hamba jika masih ada sinar cahaya untuk hamba...

Hamba akan cuba menjadi kuat selepas ini...
Hamba mula memahami apa itu yang dikatakan tawar hati,
apa itu yang dikatakan hati kering...

Terima kasih kepada `T` yang memberi hamba peluang untuk menangis sekali lagi,
terima kasih `T` kerana mengecewakan hamba..
Terima kasih banyak-banyak...

Kau kecewakan aku untuk kesekian kalinya...

Semoga kau bahagia bersama dia,insan yang kau sayang...
Andai kau sakit dilukai,kau carilah kau,
Hamba tak janji dapat menyembuhkan lukamu,tapi hamba kan cuba merawat lukamu itu kerana hamba sudah banyak kali merawat luka hamba sendiri yang kau lukakan...
Hamba sentiasa doakan yang terbaik untuk awak `T`...


Salam seni...

No comments: