Wednesday, July 15, 2009

Bukan berputus asa...

Hamba kini masih disini...
mendengar suatu pengkisahan perhubungan...
penantian seorang lelaki terhadap perempuan,
yang akhirnya meruntunkan jiwa,
menghancurkan perasaan,
namun tabah menghadapi...

L=Lelaki
P=Perempuan

Perbualan mesej yang memberikan suatu kepastian...

L: Hai awak...

P: Hai...

L: Dok wat pe tu?

P:Dok saja-saja je...awak?

L: Saya dok termenung...berfikirkan tentang sesuatu...

P: awak fikir apa?

L: Fikirkan tentang saya...dan awak.

P: Saya???Fikir apa?

L: Awak tahu x apa yang rasa tntg awak skrg ni?

P: Entah,saya x tahu hati awak...

L: Jujur saya katakan hingga ke saat ini,saya masih mengharapkan awak dan saya dah cuba macam-macam cara untuk cuba tawan hati awak...tapi awak,saya dah x laraat lagi awak...

P: So?

L: Awak x blh komen apa-apa ke?

P: Tu hati awak,saya x tahu...

L: Tapi awak,awak x rasa apa-apa ke dengan saya???

P: awak,saya nak awak tahu,yang saya sebenarnya dah ada bf...family kitorg pun dah saling kenal...

L: Saya faham wak...

P: awak fikirlah,kalau awak ada gf,dan ada lelaki lain nakkan gf awak,apa awak rasa???macam tu la bf saya rasa skrg...

L: Saya tahu awak...thanks awak...saya sudah dapat keputusan kepada penantian saya selama setahun ni...

P: Awak,hati awak saya x boleh control...tapi kita dah janji dulu kan...kita sahabat...

L: Terima kasih wak...tahniah sebab awak dah jumpa lelaki yg terbaik utk awak...jaga dia leklok dan jaga diri awak baik-baik...gud nite,a`kum...

.........................

begitulah berakhirnya perbualan dua insan yang punya cerita cinta,
berakhirnya penantian seorang lelaki,
berakhirnya permainan seorang perempuan...

Lelaki itu sudah penat menunggu
dan mengambil keputusan untuk berhenti dari terus mengharapkan perempuan itu lagi...
dia bukan berputus asa,tapi sudah penat menanti...

Namun hamba tahu,lelaki itu pasti kuat menerima keputusan itu,
dan dia pasti pencinta yang setia...

Salam seni


.

6 comments:

RUSH said...

"bunga bukan sekuntum"

sabar...

ajai05 said...

sekali gagal bukan selamanya...mengalah bukan bererti kalah....kelukaan yang hadir mengajar erti kehidupan, pasti bila datang cahaya baru, nikmat kegembiraan Tuhan saja yang tahu...never say never.

Pyanhabib said...

ah, lupa pi tengok laskar pelangi!

SarjaN yO said...

rush: Mmg bkn sekuntum,tapi yg sentiasa mekar itu adalah unik...

ajai: thanks pokja...

pyanhabib: 2 hari tayangan hari tu,penuh org tau abg pyan...

since1990 said...

banyak lagi yg mekar YO!!(",)

SarjaN yO said...

since90: byk ke???