Sunday, September 13, 2009

Hati Berbisik?

Bulan itu menampakkan wajahnya yang bercahaya
bintang itu mengerdipkan cahayanya yang berseri

unggas itu berterbangan dengan sayap halusnya
cengkerik itu berbunyi dengan suara nyaringnya

hatiku berbisik dengan kata-kata cinta
diriku menengking dengan imbauan kenangan silam,

untuk apa aku memerhatikan itu semua
untuk apa aku memikirkan itu semua

kerana didalam benak ini
ada satu rasa
sama seperti dulu
dek hati ini yang dahagakan suatu rasa

aku tidak mahu ombak sama menghakis pantai
namun aku pantai
perlu setia menerima kehadiran ombak

hati berbisik
cinta tidak boleh dibawa lari
cinta sentiasa berbisik di dalam hati.


Salam Seni...


.

6 comments:

Mohamad Hj Yawmon said...

hati berbisik sal apa plak kali ni?
ada2 jer yo ni tau!
haha =p

Unknown said...

hidup xpunyer teman.bagai kura-kura tidak bercengkerang...apa sahaja yang mampu melindung diri,dijadikan pengharap...
hati berbisik,itu maknanya hati ini blm sepi lg...

Mohamad Hj Yawmon said...

adoi...
bagi maksud pun berbunga2 gak ker?
macam mana nak faham!
dulu i tak amik sastera lah yo!
=p

Unknown said...

yO pun xblajar sastera may,,,tp yO percaya,hati adalah segalanya,bermula dr hati,menulislah dgn hati may...

Mohamad Hj Yawmon said...

sekali lagi anda memberikan penjelasan yang puitis!
saya tak mahu!
tak jelas! tak jelas!
at the end of the day what?
nothing. . .

Unknown said...

ok la may...hati berbisik tntg cinta yg cuba utk mgetuk pintu hati yO buat kesekian kalinya...faham?