Monday, May 18, 2009

Dia Akan Pergi...

Semalam hamba berkesempatan menghadiri satu mejlis sembahyang hajat dirumah mak sedara hamba...
Unutuk apa???
Sembahyang hajat tu untuk mendoakan keselamatan sepupuku Tiqah2Rossa yang akan melangkahkan kaki kemenara gading,
iaitu di Universiti Sains Islam Malaysia...

Setelah dia penat menuntut ilmu disekolah rendah dan menengah,
akhirnya dia akan pergi meneruskan perjuangannya dalam menuntut ilmu demi mencapai cita-citanya dan merealisasikan harapan kedua ibubapanya...

Tiqah,pergilah kau untuk menuntut ilmu,
seperti yang yO pernah cakap kat kak,
pergilah kau untuk menggembirakan hati kedua ibubapa...

Sekarang Tiqah dah pun berada pada garis permulaan perjalana Tiqah dalam mencari hala tuju masa depan.
Mungkin selepas ini Tiqah akan tahu kenapa yO memilih bidang Seni sebagai jalan masa depan yO...

Ingat,pergi untuk menuntut ilmu,bukan untuk berguru...
Bezanya berguru adalah mendapatkan ilmu yang diberi,
tapi menuntut ilmu adalah mencari ilmu daripada guru...

Jaga diri leklok ditempat orang...
semoga selamat sentiasa...

Salam Seni...

6 comments:

Aidi Rahimi Ibrahim said...

salam singgah sat kat blog ni, bro. :-)

SarjaN yO said...

En Aidi: Takkan singgah je kot En Aidi,follow la sekali...apa-apa hal pun terima kasih sudi berkunjung ke teratak hidup aku cinta aku...

Aidi Rahimi Ibrahim said...

dah follow,.. eh SarjaN..bila nak jadi Leftenan atau GeneraL??..gurau eh.

:-)

SarjaN yO said...

En Aidi:Ntah la...takde orang nak naikkan pangkat dah...hahaha...tolong la naikkan En Aidi...

ajai05 said...

tgk tajuk mcm sedih jer...tup-tup lain critanya...bikin suspen

SarjaN yO said...

Ajai:Ini la baru penulisan artistik...hehe...